Miško takeliu kartu su draugu

Vienas iš Nemenčinės vaikų darželio 2017-2018 m. m.  uždavinių –  ugdyti vaikų gebėjimus, saugoti ir stiprinti savo ir kitų sveikatą. Įstaigos pedagogai pastoviai  ieško naujų, netradicinių darbo su vaikais formų ir būdų, taiko aktyviuosius ugdymo metodus ir sveikatos ugdymą stengiasi integruoti į ugdymo procesą taip, kad vaikams būtų linksma ir įdomu ugdytis.

Šių metų spalio mėnesį startavo edukacinis projektas „Miško takeliu kartu su draugu“. Pedagogams kilo mintis integruoti gamtos reiškinius į vaikų ugdymo procesą bei išspręsti ne tik  fizinio ugdymo uždavinius, bet ir ikimokyklinio ugdymo amžiaus vaikų visapusį  išsivystymą. Mūsų darželio aplinka labai palanki tokiems renginiams, nes netoli yra miškas, upė, ežeras, laukai ir daug kitų įdomių vietų.

Įgyvendinant šį projektą, pedagogai siekia, kad vaikai pajustų judėjimo džiaugsmą, suvoktų atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, ugdytų poreikį rūpintis gamta, supančia aplinka ir patys gebėtų pažinti sveikatą žalojančius veiksnius. Projektas skatino vaikus palaikyti vaikų bendravimą, turtinant ir plėtojant pažintinę, socialinę, kultūrinę ir ekologinę patirtį.

Sveikas gyvenimo būdas neįsivaizduojamas be pasivaikščiojimų gryname ore.  Spalio 17 diena vaikai iš 2 ir 6 grupių išvyko į mišką.  Ikimokyklinukai kartu su auklėtojomis aptarė oro sąlygas, gamtos reiškinius, stebėjo rudeninių lapų spalvas bei formas. Vaikai juos rinko, rodė, pasakojo ir svarstė kuo jie skiriasi, kuris didesnis ar mažesnis. Vaikai žaidė su lapais, klausė jų šurmulį, puikiai pavyko “lapų lietus“.

Pastebėta, kad lauko žaidimus vaikams smagiausia žaisti ten, kur yra natūrali gamtinė aplinka. Išvykos metu vaikai linksmai žaidė judriuosius žaidimus, nebijodami rodyti savo emocijas ir nuotaikas.

Vaikai sugalvojo kūrybinį žaidimą- padėjo voveraitei surinkti atsargos žiemai, rinko grybus bei susipažino su grybo pavadinimais.

Po išvykos, savaites bėgyje, grupėje vaikai dalijosi įspūdžiais su kitais vaikais, piešė, kūrė įvairius žmogeliukus iš lapų, kaštonų. Ugdytiniai pasakojo ir aiškino tėveliams, kodėl nereikia šiukšlės palikti miške.

„Gamta – vienas galingiausių žmogaus auklėjimo veiksnių, ir kruopščiausias auklėjimas be šito veiksnio visuomet bus sausas, vienpusis, nemaloniai dirbtinis“  (K. Ušinskis).

Tikimės, kad projekto pabaigoje šie žodžiai pasitvirtins ir projektą galėsime pratęsti dar ne vienerius  metus.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Veslava Šaripa

Jums taip pat gali patikti