PROJEKTO „KNYGŲ STEBUKLAI“ BAIGIAMASIS RENGINYS: SKAITYMO SKATINIMO STRATEGIJOS VAIKŲ DARŽELYJE

Yra daugybė didelių ir mažų dalykų, daugybė būdų,

padedančių praplėsti vaiko akiratį, vaiko pasaulį.

Tačiau geriausias jų – išugdyti meilę knygoms.

Jacgualine Kennedy

 

PROJEKTO „KNYGŲ STEBUKLAI“ BAIGIAMASIS RENGINYS:

SKAITYMO SKATINIMO STRATEGIJOS VAIKŲ DARŽELYJE

2025 m. vasario 18 d. Nemenčinės vaikų lopšelyje-darželyje „100 spalvų“ įvyko Vilniaus rajono švietimo įstaigų, teikiančių ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, skaitymo skatinimo projekto „Knygų stebuklai“ baigiamoji konferencija „Kaip ugdyti mažųjų meilę knygoms? Skaitymo skatinimo strategijos darželyje“.

Projektu buvo siekiama ugdyti ir puoselėti vaikų skaitymo patirtis, skatinti jų domėjimąsi knygomis, lavinti kūrybiško skaitymo įgūdžius, kelti skaitymo prestižą, plėtoti įtraukiojo ugdymo kultūrą bei siekti, kad skaitymo reikšmė būtų suprasta ne tik ugdymo įstaigose, bet ir šeimose.

Įgyvendinant projektą, buvo atliktas pedagogų ir tėvų nuomonės tyrimas apie skaitymo skatinimo svarbą ikimokykliniame amžiuje. Tyrimo rezultatai padėjo geriau suprasti esamą situaciją bei tėvų ir pedagogų požiūrį. Konferencijos metu buvo pristatyti šio tyrimo duomenys ir aptartos galimos tobulinimo kryptys.

Renginyje pedagogai ir švietimo specialistai dalijosi patirtimi bei efektyviais metodais, kaip ugdyti vaikų meilę knygoms. Pristatyti įvairūs skaitymo skatinimo būdai, tokie kaip kūrybiški skaitymo užsiėmimai, kūrybinės dirbtuvės, bendradarbiavimo su tėvais strategijos, vaikų įtraukimas į skaitymo procesą per teatrines improvizacijas ir žaidimus. Diskusijų metu buvo nagrinėjama knygų pasirinkimo svarba, technologijų vaidmuo ugdyme bei būdai, kaip skatinti vaikų aktyvų dalyvavimą literatūriniuose užsiėmimuose. Taip pat aptarta tėvų įsitraukimo svarba ir būdai, kaip paskatinti juos aktyviai dalyvauti vaikų skaitymo skatinimo procese.

Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio „100 spalvų“ socialiniai partneriai iš Vilniaus r. Maišiagalos vaikų lopšelio-darželio ir Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio taip pat pristatė savo įgyvendinamas iniciatyvas. Jie pasidalino savo patirtimi ir sėkmingais skaitymo skatinimo metodais. Konferencija buvo puiki galimybė mokytis vieniems iš kitų ir įkvėpti daugiau vaikų atrasti knygų pasaulio stebuklus. Šis renginys tapo Vilniaus rajono vaikų darželių bendrystės, pastangų ir atradimų apibendrinimu, siekiant dar labiau įtvirtinti knygos vietą vaikų gyvenime.

Projektas suteikė daug naudos ne tik vaikams ir pedagogams, bet ir tėvams. Vaikai turėjo galimybę susipažinti su įvairiomis knygomis, lavinti vaizduotę ir kūrybiškumą, stiprinti skaitymo ir raštingumo įgūdžius. Pedagogams ši iniciatyva leido tobulinti savo darbo metodus, atrasti naujus būdus, kaip skatinti vaikų domėjimąsi knygomis. Tuo tarpu tėvai buvo paskatinti geriau suprasti skaitymo svarbą ir aktyviai įsitraukti į savo vaikų skaitymo ugdymą. Projekto veiklos padėjo jiems atrasti būdus, kaip paversti skaitymą kasdiene šeimos tradicija ir stiprinti emocinį ryšį su vaikais per bendrą skaitymą.

Projektas „Knygų stebuklai“ prisidėjo prie bendradarbiavimo tarp ugdymo įstaigų stiprinimo, gerosios patirties dalijimosi ir vaikų kultūrinio ugdymo. Skatinant ilgalaikius skaitymo įpročius, gerinami vaikų mokymosi rezultatai, lavinama jų kūrybiškumo bei intelektinė raida.

Mokytojos Jolanta Šamatovičienė ir Tatjana Paketur

Jums taip pat gali patikti