STEAM savaitė Rudausių daugiafukciame centre

     Vasario 19 –23 dienomis Rudausių daugiafunkcio centro mokytojos vykdė trumpalaikį projektą „STEAM savaitė“.  Projektas, skirtas skatinti mokymąsi ir pažintinį vystymąsi per įvairias disciplinas: mokslą, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Šios savaitės metu vaikai dalyvavo įvairiose veiklose, eksperimentavo, kūrė, tyrinėjo ir mokėsi daug įvairių dalykų.

     Pirmadienis prasidėjo nuo interaktyvaus žaidimo „QR kodų šifravimas“. Vaikai susipažino su žaidimo taisyklėmis, sužinojo ką reiškia „QR kodas“ ir kaip ji naudoti. Ugdytiniai pasinaudojant skaitmenine priemone – telefonu, turėjo rasti 6 QR kodus, juos nuskaityti ir atlikti užduotis, kurios buvo juose paslėptos. Tai skatino vaikus judėti, ieškoti ir tyrinėti. Sprendžiant užduotis, bendradarbiavo, dalinosi žiniomis ir mokėsi iš savo draugų.

     Antradienį vaikai įgijo žinių ir įgūdžių iš mokslų, technologijų ir inžinerijos sričių statant namus ir garažus. Vaikai tyrinėjo medžiagų savybes, tokias kaip storis, tankis, elastingumas ir kt., pasirenkant tinkamas medžiagas statybai. Jie eksperimentavo su skirtingomis medžiagomis ir stebėjo, kaip jos elgiasi ir kaip jas galima naudoti įvairiems pastatams kurti. Kuriant pastatus vaikai taikė inžinerijos principus, tokius kaip stabilumas, konstrukcijos stiprumas ir pan. Jie eksperimentavo su skirtingomis konstrukcijomis ir atrado, kaip optimaliai sudėlioti medžiagas, kad jų kurti pastatai būtų patvarūs ir stabilūs.

     Trečiadienį vaikų veikla buvo susijusi su matematika ir padėjo vaikams lavinti matematinius įgūdžius, skaitmeninę raštingumą, problemų sprendimo gebėjimus ir abstrakčios minties suvokimą. Vaikai mokėsi skaičiavimo, geometrijos eksperimentuodami, tyrinėdami ir pritaikydami savo žinias įvairiose užduotyse ir žaidimuose.

     Ketvirtadienį vaikai kartu su mokytojomis pasinėrė į gamtos pasaulį tyrinėjo kalnus, ugnikalnius, atliko eksperimentus. Ugdytiniai sužinojo apie kalnų formavimąsi, vulkanų veiklą ir kitas gamtos reiškinių savybes žiūrėdami edukacinius filmukus ir diskutuodami. Jie išsiaiškino, kaip kalnai ir vulkanai susiformavo, ką daro vulkanai, kaip jie išsprogsta ir kaip tai veikia aplinką. Vaikai kūrė kalnų ir vulkanų maketus, atliko vulkano išsiveržimo eksperimentą su soda, actu ir maistiniais dažais. Antroji užsiėmimo veikla buvo labiau meninė ir kūrybinė – vaikai gamino savo rankomis „Oliziukus“, kuriuos papuošė ir prižiūrės visą mėnesį.

    Penktadienį vaikai užbaigė menine STEAM veikla  „Spalvų šelsmas“ eksperimentuodami su popieriumi, spalvomis ir vandeniu. Užsiėmimo metu ugdytiniai pasikartojo spalvas, sužinojo apie jų sąveiką su vandeniu. Ši meninė veikla skatino kūrybiškumą ir vaizduotę.

     STEAM veiklos skatina aktyvų, įdomų ir gilesnį mokymosi procesą, padedantį vaikams lavinti įvairius įgūdžius, kurie svarbūs jų tolesniam vystymuisi ir sėkmei.

Mokytoja Dorota Tomaševska

Jums taip pat gali patikti